عدس و خواص آن
نوشته شده توسط : مهرداد غلامی

عدس و خواص آن

عدس پلو،عدس به انگلیسی،خواص عدس،عدس پلو مجلسی،عدسی

با عدس بهترین و خوشمزه ترین آش ها را برای خانواده تهیه کنید. بدنیست بدانید که عدس گیاهی است یکساله که ارتفاع آن بیش از ۳۰ سانتیمتر نیست .البته برگهای آن دارای ۶ تا ۱۴ برگچه می باشد که در انتهای آن پیچک قرار دارد .جالب است بدانید که  گلهای عدس رنگ سفید و دارای رگه هایی به رنگ بنفش است . میوه آن غلاف کوچکی است و اغلب در هر غلاف ۱ تا ۳ عدس هست.

عدس،خواص عدس
درباره خواص درمانی انواع عدس:
بدنیست بدانید که عدس از نظر طب قدیم ایران معتدل و خشک است و مانند دیگر گیاهان پوست و دانه آن دارای اثرات متضاد یکدیگر می باشد . یعنی پوست عدس گرم و خود عدس قابض است . بعبارت دیگر پوست آن ملین و مغز آن ضد اسهال  می باشد. جالب است بدانید که عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می نماید.بدنیست بدانید که عدس به علت داشتن آهن، برای رفع کم‌خونی و افزایش شیر مادران شیرده مفید و موثراست. بدنیست بدانید که برای درمان زخم های دهان و گلو و دیفتری عدس را پخته و آب آنرا غرغره کنید .

عدس،خواص عدس
بهتر است بدانید که عدس به شما انرژی برای سوزاندن می‌دهد در حالی که قندخون را تثبیت می‌کند. البته فیبر قابل جذب علاوه بر تأثیرات مفید روی سیستم گوارشی و قلب، به تنظیم مقدار قندخون نیز کمک می‌ نماید اگر شما مقاومت به انسولین، کاهش قندخون یا دیابت دارید، گیاهان بُنشنی مثل عدس برای تنظیم قند خون مؤثر هستند که انرژی پایداری را موجب می شود.لازم به ذکر است که آش عدس با روغن بادام برای دوران نقاهت بهترین غذا می باشد.

عدس،خواص عدس
مضرات عدس را بشناسید:جالب است بدانید که عدس نفاخ، دیرهضم و کاهش‌دهنده میل جنسی می باشد.لازم به ذکر است که افراط در خوردن عدس سبب غلیظ‌ شدن خون و کند شدن جریان آن در رگ‌ها می‌گردد.

عدس،خواص عدس

حبوبات را در وعده های غذایی خود فراموش نکنید.

عدس و خواص آن

دال عدس

لوبیا

لوبیا سفید

گندم

جو





:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: